Zadania realizowane na stanowisku pracy:
Wójt kieruje pracą Urzędu i wykonuje swoje zadania poprzez:
- organizowanie pracy i kierowanie pracą Urzędu,
- podejmowanie czynności w sprawach nie cierpiących zwłoki, związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego,
- nadzór nad przygotowywaniem i przedkładaniem projektów uchwał i wniosków Radzie,
- informowanie mieszkańców Gminy o założeniach projektu budżetu, kierunkach polityki społecznej i gospodarczej oraz wykorzystywaniu środków budżetowych, ogłaszanie budżetu Gminy i sprawozdania z jego wykonania, a także nadzór nad jego realizacją,
- reprezentowanie Gminy i Urzędu na zewnątrz, w tym między innymi w zgromadzeniach związkowych i porozumieniach komunalnych,
- wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
- przedkładanie, odpowiednio – wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej, uchwał podejmowanych przez Radę,
- udzielanie odpowiedzi na interpretacje radnych,
- bezpośredni nadzór nad pracą podległych mu kierowników wydziałów i samodzielnych stanowisk organizacyjnych,
- wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu,
- wykonywanie uprawnień o których mowa w pkt 10 w stosunku do kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, za wyjątkiem ich zatrudniania i zwalniania,
- rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy pracownikami Urzędu,
- decydowanie w sprawach polityki kadrowej, w tym zatrudniania i mianowania Kierowników Wydziałów,
- ustalanie regulaminów dotyczących działalności Urzędu takich jak regulamin pracy Urzędu, regulamin funduszu świadczeń socjalnych, regulamin funduszu nagród, instrukcja obiegu dokumentów i dowodów księgowych itp.
- dokonywanie ocen kwalifikacyjnych bezpośrednio podległych pracowników,
- rozdzielanie nagród i wyróżnień,
- nakładanie kar porządkowych i udzielanie nagan, z zastrzeżeniem przepisów szczegółowych, rozpatrywanie odwołań od kar porządkowych nakładanych na pracowników samorządowych przez bezpośrednich przełożonych,
- zatwierdzenie struktury organizacyjnej Wydziałów w tym liczby etatów,
- wyznaczenie rzecznika dyscyplinarnego Urzędu,
- ustalanie, w trybie zarządzenia wewnętrznego, wykazu rodzajów wiadomości, stanowiących tajemnicę służbową i szczegółowych zasad postępowania z nimi,
- sprawowanie funkcji terenowych organu obrony cywilnej,
- wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji Wójta w przepisach szczegółowych.